Główna > Statystyki > Nowy(Stary) wyznacznik efektywności gracza TEFF (xTE)

Nowy(Stary) wyznacznik efektywności gracza TEFF (xTE)

30 kwietnia 2015 o 15:07   Autor: seba_s
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 (1 głos)
Loading...Loading...

Wraz z aktualizacją XVM-6.1.0 została wprowadzona możliwość aktywowania wyznacznika efektywności gracza TEFF, a dokładniej jego skróconej wersji xTE – skala 0-100.


xTE

 

Strona XVM: http://www.modxvm.com/

Algorytm wyznaczania TEFF

Dane początkowe:
Dt, Ft – średni DMG i FRAG gracza na danym czołgu 
Davg, Favg – średni DMG i FRAG dla danego czołgu
Dmax, Fmax – najlepszy wynik na danym czołgu, brany z bazy 
Kd, Kf – czynniki wpływają na DMG i FRAG, obecnie stałe wartości:  Kd = 3 i Kf = 1
Kmin – również stała wynosząca : Kmin = 0,4

Kd, Kf, Kmin – teoretycznie będą zależne od tieru i typu pojazdu

 

Kd, Kf, Kmin
Obliczenia:
Dmin = Davg * Kmin
Fmin = Favg * Kmin

D =
jeśli Dt > Davg, to D = 1 + (Dt – Davg) / (Dmax – Davg);
jeśli Dt <= Davg, to D = 1 + (Dt – Davg) / (Davg – Dmin);

F =
jeśli Ft > Favg, to F = 1 + (Ft – Favg) / (Fmax – Favg);
jeśli Ft <= Favg, to F = 1 + (Ft – Favg) / (Favg – Fmin);

    TEFF = (D * Kd + F * Kf) / (Kd + Kf) * 1000

Jak widać jedynymi parametrami wykorzystywanymi do obliczania jest DMG i FRAG, nie uwzględnia SPOT, DEF, WR

Podobnie jak w WN8 jest wyznaczany na podstawie statystyk danego pojazdu (per vehicle efficiency rating), jednak w przeciwieństwie do WN8 korzysta ze średnich oraz najlepszych wartości dla danego pojazdu, nie ma czegoś takiego jak wartości oczekiwane.

Z tego co zrozumiem to nie jest to ocena ogólna, tak jak WN8 czy EFF, a jedynie ocena poszczególnych pojazdów gracza.

Takie podejście oznacza, że na różnych pojazdach osiągniecie wysokiej wartości  TEFF może przebiegać z rożnym poziomem trudności i sensowne jest tylko porównywanie graczy w bitwie na tych samach pojazdach. Czyli przykładowo wbicie 2000  TEFF na jednym pojeździe może być tak samo trudne jak wbicie 1500 na innym pojeździe.

Skala kolorów:

TEFF WN8 Rating Kolory
Under 299 Under 300 Początkujący
300 to 449 300 to 449 Słaby
500 to 699 450 to 649 Poniżej przeciętnego
700 to 899 650 to 899 Przeciętny
900 to 1099 900 to 1199 Powyżej przeciętnego
1100 to 1299 1200 to 1599 Dobry
1300 to 1549 1600 to 1999 Bardzo dobry
1550 to 1799 2000 to 2449 Świetny
1800 to 1999 2450 to 2899 Unikalny
2000 and Above 2900 and Above Super Unikalny

 

Trochę o danych wykorzystywanych w algorytmie:

Wartości średnie i najlepsze brane są od graczy, którzy przynajmniej raz grali w ciągu ostatniego miesiąca – eliminuje graczy, którzy grali jakimś pojazdem sprzed zmian jego parametrów (nerf/buff).

Wartości średnie i najlepsze brane są od graczy, którzy przynajmniej zagrali 100 bitew danym pojazdem – eliminuje problem stokowego pojazdu i okres nauki.

Wartości średnie i najlepsze są brane ponieważ należy zniwelować lukę na niektórych typach pojazdów, a mianowicie różnica miedzy słabym, średnim a dobrym graczem na pojazdach szybkich mobilnych (Bad Ass) jest dużo większa niż na pojazdach powolnych pancernych.

Wartości średnie – to średnia arytmetyczna tego wskaźnika wśród wszystkich „żółtych” zawodników w rankingu WN8.

Wartości najlepsze – brane są od graczy, którzy znajdują się w top 100 dla tego parametru. Jeśli danym pojazdem grało mniej niż 10000 graczy to wtedy statystyki brane są od 1% graczy czyli dla 1000 będzie top 10.

 

Podsumowanie:

Po pierwsze nie jest to coś co zastąpi WN8, służy zupełnie do czegoś innego, a mianowicie do wyznaczania statystyk na danym pojeździe. WN8 został zaprojektowany do wyliczania statystyk ogólnych. Porównywanie graczy odbywa się na poziomie per czołg.

Uważam, że dużym minusem jest skupienie się tylko na DMG i FRAG, zwłaszcza dla czołgów typu LT, na plus dla SPG i TD – takie podejście skutkuje wysypem kamperów.

Algorytm nie jest dopracowany. Już powstała jego druga eksperymentalna wersja. Generalnie wygląda to na próbę wdrożenia własnego algorytmu przez twórców XVM i uważam, że jest to raczej krok w tył i nie wnosi nic nowego, a wręcz przeciwnie skupia się na parametrach sprzyjających pasywnej grze. Chciałbym też zauważyć ze pierwsze próby implementacji były już w 2012 roku wiec to nie jest żadna nowość.

Na razie nie będę tego implementował w Karcie Gracza gdyż nie ma jeszcze finalnej wersji, a sam algorytm nie przekonuje mnie na chwile obecną do wprowadzenia.

 

Źródło:

http://www.koreanrandom.com/forum/topic/1643-эффективность-по-танку-per-vehicle-efficiency-teff/

http://www.koreanrandom.com/forum/topic/23829-xte-эффективность-на-танке-per-vehicle-efficiency/

 

UdostępnijShare on FacebookShare on Google+


Statystyki

, , , , , , , , , , , ,


  1. 2 maja 2015 o godz. 21:07 | #1

    „Wartości średnie i najlepsze brane są od graczy, którzy przynajmniej zagrali 100 bitew danym pojazdem – eliminuje problem stokowego pojazdu i okres nauki”
    No. I promuje graczy maksujących pojazdy freeexp’em wymienionym za gold. Grając od pierwszej bitwy wymaksowanym pojazdem 9 tieru po 100 bitwach będziesz miał 40% większy średni dmg i frag niż gracze ze stokowymi początkowo tankami. Mocno niedopracowane moim zdaniem i trąci jakąś „niepisaną umową” między twórcami XVM a WG.

Musisz się zalogować aby napisać komentarz. Logowanie bez rejestracji przez worldoftanks.eu

banner