Główna > Statystyki > Jak uzyskać wysokie WN8 – Część Druga

Jak uzyskać wysokie WN8 – Część Druga

11 stycznia 2015 o 16:12   Autor: seba_s
2 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 52 votes, average: 5,00 out of 5 (2 głos)
Loading...Loading...

Część Druga: Wartości oczekiwane, czyli ile powinniśmy robić na bitwę.

Do wyznaczania WN8 wykorzystywana jest tzw. tabela wartości oczekiwanych. Tabela jest przygotowywana przez twórców algorytmu i jest w miarę regularnie aktualizowana uwzględniając nerfy, buffy oraz wprowadzone nowe pojazdy. Aktualna tabela wraz z porównaniem do poprzedniej wersji dostępna jest TU. Jak widzimy zawiera ona wszystkie parametry opisane w Pierwszej części czyli:

  1. Obrażenia – DMG
  2. Zniszczone pojazdy wroga – FRAG
  3. Wykryte pojazdy – SPOT
  4. Punkty obrony bazy – DEF
  5. Procent wygranych – WR

Jeśli w danej bitwie osiągniemy statystyki równe wartościom oczekiwanym danego czołgu osiągnie WN8 na poziomie 1565. Jest to wartość, która według większości skali WN8 oznacza dobrego gracza.

Co nam mówi tablica wartości oczekiwanych:

  1. Jakie statystki powinniśmy osiągać na danym pojeździe by być dobrym graczem.
  2. Na jakim pojeździe można łatwo robić FRAG, DMG itd. – przydatna informacja gdy chcemy robić misję
  3. Który pojazd w swoje klasie czy tierze jest OP (lepszy od innych)

 

Karcie Gracza w liście pojazdów po kliknięciu na nazwę czołgu przechodzimy do Karty Pojazdu. Możemy tam znaleźć informacje o naszych statystykach wraz z informacją, czy osiągnęliśmy wartości oczekiwane dla danego parametru (kolor zielony jeśli tak, czerwony jeśli nie). Oprócz tego są też wykresy obrazujące nasze postępy z zaznaczoną wartością oczekiwaną.

 

Przyjrzyjmy się poszczególnym statystykom na przykładzie czołgu Leopard 1 z mojego garażu:

Staystyki WR, WN8 DMG
Staystyki FRAG, SPOT, DEF

 

Na powyższych wykresach czarna pogrubiona kreska oznacza wartość oczekiwaną, obserwowanie tych wykresów pozwala nam ustalić na które parametry powinniśmy zwrócić uwagę, chcąc poprawić WN8 na danym pojeździe, tak jak w moim przypadku powinienem poprawić FRAG by moje WN8 szybciej rosło.

Inną ciekawą rzecz, którą można odczytać z wykresów to jest to o czym pisałem w pierwszej części czyli ważność parametrów  w algorytmie, obserwujemy ścisłe powiązanie wartości WN8 z DMG i FRAG, gdzie przy pozostałych parametrach WR, SPOT oraz DEF nie widać tego tak wyraźnie.

Teraz kiedy już wiemy czym są wartości oczekiwane, możemy na podstawie wartości z tabeli wybrać czołg, którym osiągniecie wartości będzie łatwiejsze niż u innych.

Dla przykładu posłużymy się czołgami ciężkim tieru 8 (regularnymi) – które są uważane za najbardziej zbilansowane.

Nazwa OCZEKIWANY DMG
AMX 50 100 1405.35
IS-3 1331.96
110 1304.61
Tiger II 1247.99
VK 45.02 A 1229.43
Caernarvon 1213.79
T32 1213.79
KV-4 1206.36

Powyższa tabela przedstawia czołgi oraz ich wartości oczekiwane dla DMG, pozostałe wartości nie są tak istotne, no może poza FRAG, ale tu z założenia powinniśmy robić min. 1 na bitwę.

Pierwsza rzecz, która rzuca nam się w oczy to rozpiętość od 1200 – 1400. Różnica 200 DMG jest spora i można ją traktować jako 1/2 DMG jakie może spowodować pojedynczy pocisk.

Wniosek może być z tego taki, że część czołgów jest mocniejsza od pozostałych. Wcześniej jednak pisałem, że są to pojazdy najbardziej zbalansowane, wiec gdzie tkwi haczyk?

Czołgi tieru 8 są używane w rozgrywkach ESL, Turniejach WG, bitwach drużynowych, Twierdzach i ze względu na to że wybierane są głównie, czołgi takie jak: AMX 50 100 oraz IS-3 to na tych pojazdach gra zdecydowanie więcej bardzo dobrych graczy, przez co wartości oczekiwane dla tych pojazdów mogą być znacznie zawyżone. Zresztą widać, że druga część tabeli ma zbliżone wartości.

Skupmy się więc na drugiej cześć tabeli. Który czołg jest nie doceniany, a który naprawdę słaby? Tu nam pomogą statystki jakie WR osiągają gracze na danym pojeździe zależnie od swojego WR.

Niestety nie znalazłem aktualnych danych i są dane z przed roku dostępne TU

Może na początek IS3 i AMX 50 100 żeby mieć po równie jakie chcemy mieć wyniki:

IS3
AMX 50 100

Teraz pozostałe

110
Tiger II
VK 45.02 A
Caernarvon
T32
KW-4

Tak jak wspominałem jest to w miarę dobrze zbilansowany tier czołgów HT, więc w teorii statystyki powinny osiągać podobne, czyli dany gracz będzie miał podobny np. średni DMG czy FRAG na is3  i KW-4 .

W oczy rzucają się przede wszystkim  VK 45.02 A oraz T32, (Dane nie są aktualne. Prawdopodobnie Tiger II po korektach wypada trochę lepiej)

Na potrzeby eksperymentu wybrałem  VK 45.02 A – gdyż parametry ma zbliżone do AMX 50 100 (poza magazynkiem), a ten styl gry mi odpowiada

Rezultat:

Czołg Typ Bitwy DMG Frags WR WN7 WN8 Tier
VK 45.02 A HT 158 1750.58 1,25 53.8 1703 2625 8
AMX 50 100 HT 606 1501.21 1,17 61.72 1513 1773 8

Jeśli nadal nie widać różnicy to poniżej dane zbliżane do moich osiągów na  VK 45.02 A porównane do innych czołgów VIII tieru.

Czołg Typ Bitwy DMG Frags WR WN7 WN8 Tier
AMX 50 100 HT 208 1836.26 1.35 56.73 1825 2364 8
IS-3 HT 892 1726.71 1,16 58.52 1636 2316 8

 

Rożnica WN8 to około 300. Przy tak wysokim poziomie jest to różnica miedzy świetnym graczem, a unikalnym.

Wniosek z tego taki, że warto grać  pojazdami, które są mało popularne zwłaszcza wśród dobrych graczy. Zwracam też uwagę, że  granie czołgiem VK 45.02 A, wcale też nie jest pewnym rozwiązaniem. Wszystko zależy od tego jakie czołgi preferujemy i jaki styl gry lubimy. Ja miałem rozegrane na AMX 50 100 około 600 bitew, dlatego zdecydowałem się na taki wybór. Dla innych może to być T32, czy KW-4.

Ważne żeby robić zakładane minimum,  a jak widać to minimum jest inne na każdym pojeździe. Warto grać pojazdami niedocenianymi, które mają to minimum niskie.

 

W następnej części opiszę jak wyznaczane jest WN8 ogólne oraz jak tier pojazdu oraz jego typ na nie wpływa.

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chciałbyś zobaczyć kontynuację – polub nas na FB.

Oczywiście tak samo jak w poprzedniej części można wygrać trochę golda dla siebie. Oto co należy zrobić:

Proszę podać w komentarzu – na podstawie wyciągniętych wniosków z artykułu inne propozycje czołgów, na których osiągniecie wysokiego WN8 jest łatwiejsze niż na innych pojazdach tego samego tieru.

Odpowiedzi wpisujcie w komentarzu pod artykułem wraz z uzasadnieniem. Wśród osób, które odpowiedzą na pytanie zostanie wylosowana nagroda  500 szt. złota. Zwycięzca zostanie ogłoszony w następnym artykule o WN8.

 

Sponsorem nagrody jest klan Batalion Strzelców Podhalańskich, który rekrutuje aktywnych graczy. Informacje o rekrutacji znajdziecie TU.

UdostępnijShare on FacebookShare on Google+


Statystyki

, , , , , , , , , , , , , ,


  1. 11 stycznia 2015 o godz. 21:04 | #1

    E 25 – Z najlepszym camo, moblinosc spoko, działo daje rade – daje niesamowitą frajdę + wysokie uszkodzenia :) Również zawsze mam ponad 2k wn8 za 1,5k – 2k dmg
    T 67 – Również fajny czołg, dobre camo, mobilność – miałem dobre staty na nim.
    Chi Nu – odziwo miałem na nim prawie 4k wn8 na 25 bitew. Ma spoko penetracje, często rzuca na V. Z camo jest bardzo przyjemny.
    Luchs – specyficzny czołg wymagający swoich miejsc. Kąsliwy i nie łatwy do ogarnięcia. Po kilkunastu bitwach dochodzi do wyników 2,5k wn8 za dobrą bitwe. Mój przykładowy kurs : http://wotreplays.eu/site/1461274#lakeville-blackforcepl-pz_kpfw_ii_luchs
    Mam takich czołgów kilka w garażu którymi lubie poprawić sobie humor i staty :>
    To tylko kilka z nich :]

  2. 11 stycznia 2015 o godz. 22:21 | #2

    Zwróćcie uwagę na staty moje T29:
    T29 HT Bitew:169 DMG:1091.15 FRAG1.1 WR:51.48 WN7:1390 WN8:1341 T:7

    Jak wiadomo często są bitwy przegrane do 2/3 bo prawie cały team po przeciwnej str. ogarnięty a w swojej drużynie masz 2/3 ogarnięte albo wszyscy jadą jedną stroną moje średnie wyniki na nim to około 2k wn8 na bitwe 1.5k dmg starczy na taki wynik a dlaczego??
    Wspaniałe działo i Wieża którym można zrobić dużo a nawet bardzo dużo wydając mało.
    Drugi przykład RHM:
    Rhm.-B. WT TD Bitew:158 DMG:1606.66 FRAG:1.16 WR:47.47 WN7:1297 WN8:1329 T:8
    Długa lufka jest wskazana do punktowania 4 strzały 2dmg jest i wn8 około 1.5k+ ale wadą jest kartonowy pancerz i też jak Up mało kosztowny czołg potrafi dużo zarobić ;)
    Trzeci ostatni przykłąd Hetzer:
    wyników nie wstawie bo nie mam dobrych bo uczyłem się na nim grać ;)
    ale Działko Troll tak zwany 1.2k DMG wn8 około 2k na spokojnie można nim wbijać WN8 i WR też Troll jak wiadomo IV tiery wszystkie one shoot one kill i 70% V tierów równierz;)
    PS: Mógłbym wymienić wiele takich zabawek ale po co smaki sobie robić skoro prawie każdym czołgiem można robić bardzo dużo tylko trzeba znać jego wady oraz zalety ;)
    Pozdrawiam
    Pozdrawiam

  3. 13 stycznia 2015 o godz. 10:21 | #3

    Na 6 trierach MT-25 i 59-16 za bardzo małe uszkodzenia na bitwę wpada sporo wn8.Czołgi te mimo że są spoterami często losuje na 7 poziomy a tam bez problemu można nabijać dmg.

  4. 13 stycznia 2015 o godz. 10:29 | #4

    Sexton II. Strzela co 10 sekund, ma szerokie widełki. Jeden strzał z penetracją daje zielone WN8. Dwa dają już fiolet. Celność na przeszkolonej załodze jest dość dobra. Nie zawsze trafi, ale po 10 sekundach może znów dziabnąć. Zasięg 1200 metrów pozwala stać w jednym miejscu przez całą bitwę.
    Wadą rozwiązania jest zaniżanie średniego tieru. Także pomimo fioletu arta nie daje szans na wysokie WR.

  5. 13 stycznia 2015 o godz. 10:36 | #5

    Jak dla mnie wyjatkowo łatwo wbija sie wn8 na typku 62 ;) , a tak poza tym to wszystkie lighty jak uda sie przetrwać do końca bitwy potrafią bardzo ładnie farmic wn8, szczególnie kaczka amx 40 którą gdy rzuci na 4 tiery można przywieźć 4k+ wn8 ( mój rekord to ponad 25k( a jest lekko słabsza od innych 4 tierów, chociaz ja tak nie uwazam ;p)
    aż nie mogę sie doczekać elc amxa ;)

  6. 13 stycznia 2015 o godz. 11:10 | #6

    1) Type 58 – Bardzo niskie wymagania co do wn8, bezproblemowo mozna wbic 1k dmg co skutkuje chyba 2k wn8 .Bitwa w granicach 2k dmg to jakies 6k wn8.
    2) T37/Bulldog – swietne lighty bedace naprawde medami, wystarczajaca penetracja co do swoich losowan. Z racji ze to lighty to wymagania wn8 sa bardzo niskie.
    3) T127 – zdecydowanie OP czolg na swoim tierze ktory moze swobodnie wygrac bitwe sam, zrobienie nawet stalowej sciany nie jest na nim problemem. Poprostu jedziesz i przetaczasz sie przez pole bitwy.
    4) Type 64 – swietny light z dobrym camo. Wsadzasz pestki i ludzie niewiedza skad :)
    5) Ruskie medy X tieru – przy ich camo, twardosci i DPM robienie dobrych bitew jest bezproblemowe -> dobre WN8 ;)

  7. 13 stycznia 2015 o godz. 11:18 | #7

    Moim zdaniem najłatwiej zrobić wysokie wn8 na lt średniego tieru szczególnie na amx12t. Aż sam się zdziwiłem ,gdyż wystarczy wystrzelić jeden magazynek i już ma się wn powyżej 2k. Niskie wymagania dla lt to efekt zadań jakie przypadają tym czołgom podczas gry czyli spot. Grając niekoniecznie zgodnie z pierwotnym założeniem robi się dmg ponad miarę. No i warto odnotować, że amx12t na apcr ma ponad 200 peny więc nawet w bitwie z 9 tierami można bez problemu wbić dmg.
    Innymi czołgami do wbijania wn8 są te z niską peną. Widzę to szczególnie na t43 i vk3002D. Niska pena oznacza czolg trudniejszy dla pomidorków gdyż na czołgach typu Panther nawet bez znajomości weakspotów można zadawać dmg dzięki wysokiej penie. Na czołgach z niższą peną trzeba już zastanawiać się gdzie i kiedy oddać strzał.

  8. 13 stycznia 2015 o godz. 11:37 | #8

    Po analizie informacji z artykułu i danych podanych w linkach stawiałbym np. AMX M4 45 i VK 30.02 D
    Czy mój tok rozumowania jest właściwy?

  9. 13 stycznia 2015 o godz. 11:40 | #9

    I jeszcze uzasadnienie. Oba czołgi mają niskie wartości oczekiwane. Statystki jakie WR osiągają gracze na danym pojeździe zależnie od swojego WR są niemalże jednakowe. Do tego jest to 7 tier, który jest niejako tierem przejściowym (koksy nie grają)

  10. 13 stycznia 2015 o godz. 11:57 | #10

    Type 58 – niskie oczekiwania wn8 pozwalaja co bitwe wbijac spore WN8. 1k dmg ~~2kwn8. Dmg rzedu 2k to okolo 6k
    T37 i Bulldog – lighty bedace medami. Swietne dziala, dobre camo pozwalaja wbijac wysokie wyniki
    Type 64 – to co wyzej
    Ruskie medy X tieru – pancerne wieze, swietne dziala, niezle camo pozwalaja co bitwe wykrecac wysokie wyniki co skutkuje niezlym WN8.

  11. 13 stycznia 2015 o godz. 12:45 | #11

    1. M41 Bulldog- skutecznie opróżniony magazynek to 1500 DMG, co pozwala łatwo nabić oczekiwaną wartość (874) oraz zapewnia sporo fragów przy dobijaniu. Czołg mobilny i z dobrym kamuflażem, można uciec i schować się na przeładowanie. Część świetnych graczy nim nie gra, gdyż poszli w drzewku „wyżej” i siedzą teraz w T49.

    2. T-54 ltwt.- jest tak naprawdę osłabionym T-54 sklasyfikowanym jako czołg lekki VIII tieru. Granie ostrożnie jak czołgiem średnim pozwala na niezłe wyniki. Oczekiwany DMG (884) to tylko niecałe 4 celne strzały. Gra nim mało dobrych graczy- jest traktowany jako czołg przejściowy, statystyki ma w większości gorsze od zwykłego T-54, a ten sam MM.

    3. ELC AMX- świetne działo pozwala uzyskać oczekiwany DMG po 2 strzałach, a penetracja umożliwia przebicie każdego czołgu jaki spotka. Większość świetnych graczy poszło wyżej w tę linię i już nie gra ELC; tymczasem statystyki są zaniżane przez masy słabych mających 500- 1000 bitew, jadących przed siebie i ginących tym czołgiem w pierwszej minucie.

    4. 59-16- czołg bardzo niedoceniany przez swoją legendarnie niską penetrację na topowej armacie z magazynkiem. Oczekiwany DMG to tylko 386. Wystarczy strzelać do słabo opancerzonych celów- inne czołgi lekkie, Hellcaty, boki czołgów średnich, tył ciężkich USA i UK, artyleria. Dobrze wykorzystany magazynek to 500 DMG, potem tylko 6 sekund przeładowania. Dobry kamuflaż i zwrotność. Gra nim mało dobrych graczy, co zaniża oczekiwane statystyki.

  12. 13 stycznia 2015 o godz. 18:44 | #12

    Moim zdaniem to Churchill GC na którego trzeba uzbierać aż 50k expa na 5 tierze co jest bardzo dużą ilością. sam TD jest bardzo trudny w grze gdyż jest miękki i prostokątny.

    KW-13 jest bardzo długo w grze a bardzo rzadko widziany na randomku oraz jest to light na którym łatwo nabić wn8

  13. 13 stycznia 2015 o godz. 22:13 | #13

    @ekomatthew
    Kolego, ale KW-13 jest medem ;)

Musisz się zalogować aby napisać komentarz. Logowanie bez rejestracji przez worldoftanks.eu

banner